10 کار جذاب که می توانید با گوشی هوشمند قدیمی خود انجام دهید

به گزارش مجله حیات، هرکدام از ما یک ابرکامپیوتر کوچک داریم که درون جیبمان جا می گردد. این دستگاه قادر به رفع سازی بیشتر نیازهای اساسی ما است؛ می تواند آب وهوا را برایمان چک کند، در اینترنت جستجو کند، بازی ها را به اجرا در آورد، ویدیو پخش کند، عکس بگیرد و داده های مختلف را تحلیل کند. اسمارت فون ها از هر نظر دیوایس هایی معرکه هستند، اما تنها مشکل این است که همیشه یک موبایل جدید و بهتر از آن موبایل قدیمی که در اختیار داریم در راه است.

10 کار جذاب که می توانید با گوشی هوشمند قدیمی خود انجام دهید

بیشتر ما احتمالا چند سالی با موبایل هایمان سر کنیم، اما سیکل ارتقای مداوم به این معنا است که همیشه یک چشممان را روی مدل های جدیدتر نگه می داریم و در اسرع وقت، به سراغ دیوایس پرزرق وبرق تر بعدی می رویم. به این ترتیب، موبایلی قدیمی روی دستمان می ماند که اغلب فقط خاک می خورد و دیگر آن قدرها کارایی ندارد.

اما به جای اینکه موبایل خاک بخورد، می توانید برای آن کاربردهایی تازه بیابید. اگر دستگاه هنوز به وای فای متصل می گردد، می توانید انبوهی از کارایی های تازه را برایش بیابید. در این مقاله به 10 کاری می پردازیم که می توانید با موبایل قدیمی خود انجام دهید.

دوربین امنیتی

اگر یک موبایل قدیمی دارید که دیگر به دردتان نمی خورد، آن را تبدیل به یک دوربین امنیتی خانگی کنید. کافیست یک اپلیکیشن دوربین امنیتی مانند Alfred را روی موبایل جدید و قدیمی خود دانلود کنید و موبایل قدیمی را در هرجایی که صلاح می دانید قرار دهید. برای تعبیه دستگاه در نقاط مختلف خانه هم می توانید از چیزهایی ساده مانند پایه های نگهدارنده موبایل در خودرو بهره ببرید، فقط مطمئن شوید که دستگاه همیشه به برق دسترسی دارد. حالا می توانید با موبایل جدیدتان درون اپلیکیشن لاگین کنید و فید ویدیویی موبایل قدیمی را به صورت زنده تماشا کنید.

سیستم گیمینگ

در حال حاضر انبوهی از بازی های موبایل در استور گوگل پلی و اپ استور یافت می گردد که بسیاری از آن ها اصلا احتیاجی به اتصال به اینترنت ندارند. اگر یک موبایل اضافه دارید که در کمد خانه خاک می خورد، چرا آن را به یک سیستم مخصوص گیمینگ تبدیل نکنید؟ به این ترتیب می توانید در زمان هایی که به استراحت احتیاج دارید روی موبایل لم داده و به تجربه بازی های مختلف بپردازید. یا وقتی مهمان به خانه می آید و بچه ها فامیل دست از سرتان برنمی دارند، همین موبایل می تواند تضمین نماینده سلامت روانتان باشد!

دستگاه چت ویدیویی

اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که به صورت مداوم از اسکایپ، فیس تایم یا هر پلتفرم چت ویدیویی دیگری استفاده می کنید، موبایل قدیمی شما می تواند به صورت خاص برای این کار استفاده گردد، البته به شرط اینکه هم به وای فای دسترسی داشته باشید و هم دستگاه دوربینی قابل قبول داشته باشد. به این ترتیب موبایل کنونی همیشه برای دریافت تماس های مخابراتی و دیگر احتیاجهای ضروری در دسترس خواهد بود.

وب کم وایرلس

اگر کامپیوتر دسکتاپ یا لپتاپ تان وب کم ندارد، می توانید به سراغ اسمارت فون قدیمی خود بروید. نرم افزارهای رایگانی مانند DroidCam و EpocCam به شما اجازه می دهند که اسمارت فون را تبدیل به یک وب کم برای کامپیوتر کنید.

ساعت هشدار

دیوایس های هوشمندی مانند آمازون Echo Show 5 و لنوو Smart Clocl می توانند در مدیریت زمان یاری نمایند، اما بیشتر مردم دوست ندارند یک میکروفون در اتاق خواب خود داشته باشند. در عوض می توانید از نمایشگر عظیم موبایل قدیمی استفاده نموده و آن را تبدیل به ساعت هشداری کنید که (انشالله) جاسوسی تان را نمی نماید.

فقط کافیست یک اپلیکیشن ساعت هشدار دانلود کنید، موبایل را روی میزی کنار تخت قرار دهید و کار تمام است. اگر هم جزء آن دسته از افرادی هستید که آلارم ساعت را بعد از بیداری اندکی عقب می اندازید تا کمی بیشتر چرت بزنید، موبایل می تواند در این زمینه هم یاریتان کند.

کنترل تلویزیون

بیشتر دیوایس های استریم محتوا همراه با ریموت کنترل مخصوص از راه می رسند، اما این کنترل ها اغلب کوچک بوده و احتیاج به چیزی عظیمتر احساس می گردد. اگر هر کدام از تی وی باکس های اپل تی وی، فایر تی وی یا روکو را در اختیار دارید، می توانید از موبایل به عنوان ریموت کنترل بهره ببرید. از طرف دیگر، لزوما احتیاجی به این تی وی باکس ها هم نیست و اگر تلویزیونی هوشمند داشته باشید هم انبوهی از اپلیکیشن های مختلف برای کنترل تلویزیون به وسیله شبکه وای فای وجود دارد.

کتابخوان

اگر عاشق کتاب ها و کمیک بوک ها هستید اما نمی خواهید یک دیوایس کتابخوان بخرید، می توانید از موبایل بهره ببرید. انبوهی از اپلیکیشن های پولی و رایگان برای مطالعه کتاب و کمیک بوک وجود دارد که از انبوهی از کتاب های انگلیسی و فارسی پشتیبانی می نمایند.

موزیک پلیر

اگر از سرویس های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای یا اپل موزیک استفاده می کنید، می توان با قطعیت کامل گفت که به تمام موسیقی های ساخته شده به دست بشر دسترسی دارید. حالا کافیست موبایل قدیمی را روی یک استند شارژ قرار دهید، هدفون را در گوش بگذارید یا موبایل را به یک اسپیکر بلوتوث متصل کنید. کار تمام است و می توانید با صدای رسا به موسیقی های دلخواه خود گوش بسپارید.

موبایلتان را در اختیار دانش بگذارید

تا زمانی که موبایل هوشمند شما روشن گردد و کارایی های ابتدایی خود را حفظ نموده باشد، می توانید آن را دستگاهی در نظر بگیرید که حداقل به اندازه کامپیوترهای دسکتاپ دهه 90 میلادی قدرتمند است. بنابراین می توانید بخشی از منابع سخت افزاری بلااستفاده را در اختیار علم و دانش قرار دهید. برای مثال روی اندروید می توانید اپلیکیشن BOINC را دانلود کنید که توسط دانشگاه برکلی توسعه یافته و از قدرت پردازشی موبایل برای پژوهش روی موضوعات مختلف استفاده می نماید. از علوم پزشکی گرفته تا اخترشناسی.

موبایل اضطراری

در قوانین تمام کشورها آمده که موبایل های هوشمند باید حتی بدون سیم کارت یا اتصال به اینترنت، قادر به برقراری تماس با شماره های اضطراری باشند. این یعنی مهم نیست که موبایلتان چقدر قدیمی است، اگر روشن گردد می تواند با این شماره ها تماس بگیرد. حتی در شرایطی که آنتن دهی آن قدرها خوب نیست هم این تماس ها معمولا برقرار می شوند.

با اینکه احتمالا موبایل اصلی تان را همیشه به همراه دارید، اما ضرری ندارد اگر یک موبایل اضافه هم همراهتان داشته باشید. مثلا می توانید یک موبایل اضافه را در اتومبیلتان قرار داده و در شرایط وخیم از آن بهره ببرید.

  • 5 عادت اشتباه که گوشی هوشمند شما را تا مرز نابودی می برند

منبع: PCMag

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 524

به "10 کار جذاب که می توانید با گوشی هوشمند قدیمی خود انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کار جذاب که می توانید با گوشی هوشمند قدیمی خود انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید