6 نهاد دولتی آلمان در فهرست حمله سایبری به مایکروسافت

به گزارش مجله حیات، اداره فدرال امنیت فناوری اطلاعات آلمان اعلام نمود: شش نهاد دولتی این کشور در بین قربانیان حمله سایبری به سرور پست الکترونیک شرکت مایکروسافت قرار دارند.

6 نهاد دولتی آلمان در فهرست حمله سایبری به مایکروسافت

به گزارش ایرنا، در جریان کوشش برای نفوذ به پایگاه داده های پست الکترونیک شرکت مایکروسافت آمریکا، شماری از نهادهای دولت فدرال آلمان نیز مورد حمله هکرها قرار گرفته اند.

نشریه هاندلز بلات آلمان روز سه شنبه به نقل از اداره فدرال امنیت فناوری اطلاعات (BSI) گفت در این حمله دست کم 6 نهاد دولتی آلمان هدف قرار گرفته اند. این اداره بدون نام بردن از این نهادها از ارائه مشاوره و یاری به آنها برای مقابله با این گونه حملات اطلاع داد.

هفته گذشته شرکت مایکرو سافت گفت که از سوی یک گروه جاسوسی سایبری مورد حمله قرار گرفته است. بر این اساس برای این حمله هکرهایی که به چین نسبت داده می شوند، از نقطه ضعف های ناشناخته سامانه پست الکترونیک کاربران استفاده نموده اند.

با انتشار خبر این حمله سایبری، آژانس امنیت سایبری و زیر ساخت های آمریکا دستورالعملی فوری منتشر کرد و از نهادها و ادارات خواست اقدام فوری انجام دهند.

همچنین جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید از افرادی که از این شبکه استفاده می نمایند خواست که سریعا وصله های امنیتی را در سیستم های عامل خود نصب نمایند. شرکت مایکروسافت آمار ارایه شده از شمار نهادهایی که ایمیل شان هک شده را تا به امروز تایید ننموده اما در بیانیه ای گفته که با دولت آمریکا از نزدیک در این زمینه همکاری می نماید.

گفته می گردد این سایبری پیچیده که شرکت مایکروسافت انگشت اتهام آن را به سمت چین برده تا کنون 60 هزار کاربر این شرکت را در سراسر دنیا هدف قرار داده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 701

به "6 نهاد دولتی آلمان در فهرست حمله سایبری به مایکروسافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نهاد دولتی آلمان در فهرست حمله سایبری به مایکروسافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید