آلایندگی موتورسیکلت 18 برابر خودروی سبک

به گزارش مجله حیات، خبرگزاری خبرنگاران-سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه میزان انتشار آلاینده هر موتورسیکلت بیش از 18 برابر یک خودروی سبک است، گفت: مساله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باید به وسیله دولت حل گردد.

آلایندگی موتورسیکلت 18 برابر خودروی سبک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اعطا، در صفحه شخصی خود در فضای مجاری درباره آلودگی هوا در تهران اضافه نمود:هوای پاک⁩ یک حق همگانی و تاب آوری زیست محیطی شهر یک ضرورت غیرقابل کتمان است. تأثیر آلودگی هوا بر میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا اهمیت مهار آن را دوچندان می نماید.

وی ادامه داد: بار ها گفته شده مهار آلودگی هوا یک موضوع حاکمیتی است و همه دستگاه ها باید به وظایف خود عمل نمایند.

اعطا بیان داشت: آنچه معمولا مغفول می ماند، میزان انتشار آلاینده هر موتورسیکلت بیش از 18 برابر یک خودروی سبک است که متاسفانه طرح هایی، چون جایگزینی موتورسیکلت های برقی با کاربراتوری کمتر دنبال شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: مساله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باید به وسیله دولت حل گردد؛ نه به وسیله نصب فیلتر جاذب دوده روی اتوبوس های فرسوده که قاعدتا باید تا به امروز از رده خارج می شدند.

حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز درباره تشدید آلودگی هوا اظهارداشت: فقط طی 72 ساعت اخیر کیفیت هوای تهران 40درصد بدتر شده و به شرایط قرمز رسیده است.

وی اضافه نمود: با استمرار سکون هوا تا دوشنبه اگر با همین آهنگ در شهر فعالیت وجود داشته باشد خطر شرایط بنفش یا هشدار وجود دارد. از دولت درخواست می کنم با پیشنهاد استاندار تهران برای تعطیلی شهر موافقت کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 589

به "آلایندگی موتورسیکلت 18 برابر خودروی سبک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلایندگی موتورسیکلت 18 برابر خودروی سبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید