طراحی ویلای مدرن دوبلکس: ابتلای شیرهای باغ وحش به کرونا ، امکان جهش ویروس و انتقال مجدد آن به انسان وجود دارد؟

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران، شیرها و یوزپلنگ های یک باغ وحش در آفریقای جنوبی به کرونای شدیدی مبتلا شده اند. کارکنان باغ وحش که بدون علائم به این ویروس مبتلا شده بودند آن را به شیرهای باغ وحش انتقال دادند.

طراحی ویلای مدرن دوبلکس: ابتلای شیرهای باغ وحش به کرونا ، امکان جهش ویروس و انتقال مجدد آن به انسان وجود دارد؟

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این مسئله نگرانی ها در خصوص انتقال کرونا به وسیله محل های نگهداری حیوانات را افزایش داد.

به نقل از بلومبرگ، سال 2020 مطالعه ای وی مدفوع دو یوزپلنگ مبتلا به اسهال، آبریزش بینی و بی اشتهایی نشان داد که آن ها مبتلا به کرونا هستند. 23 روز کامل طول کشید تا این دو یوزپلنگ به بهبودی کامل دست یابند. یک سال بعد در مرکز سویه دلتا یعنی آفریقای جنوبی، تست کرونای سه شیر که یکی از آن ها مبتلا به ذات الریه بود، مثبت شد.

نظریه غالب در خصوص انتقال کرونا این است که حیوانات این ویروس را به انسان انتقال داده اند اما برعکس این اتفاق نیز ممکن است. اطلاعات نشان می دهند که در زمان بیماری این شیرها ویروس در میان کارکنان باغ وحش جریان داشته است و احتمال اینکه از آن ها به شیرها انتقال پیدا نموده باشد بسیار زیاد است.

ویروس می تواند در بدن حیوانات جهش پیدا کند و دوباره به انسان ها منتقل گردد

استفاده از ماسک و روش های پیشگیری از ابتلا در هنگام برخود با حیواناتی که در قفس هستند می تواند کارساز باشد. بعلاوه نباید در باغ وحش ها اجازه نزدیک شدن بیش از حد به قفس ها را به بازدید نمایندگان بدهند.

محققان می گویند این گونه ها به خودی خود در حال انقراض هستند و ما باید از آن ها محافظت کنیم تا جان خود را از دست ندهند. بعلاوه این اقدامات برای جلوگیری از ایجاد سویه های نو و انتقال مجدد آن به انسان بسیار حیاتی هستند.

از زمان شیوع کرونا سمورهای مبتلا به کرونا در دانمارک جمع آوری می شدند. کره جنوبی نیز روز سه شنبه خاطرنشان کرد که تست دو هزار حیوان ریز جثه از جمله همستر مثبت شده و قرار است آن ها را جمع آوری نمایند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1171

به "طراحی ویلای مدرن دوبلکس: ابتلای شیرهای باغ وحش به کرونا ، امکان جهش ویروس و انتقال مجدد آن به انسان وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلای مدرن دوبلکس: ابتلای شیرهای باغ وحش به کرونا ، امکان جهش ویروس و انتقال مجدد آن به انسان وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید