اجرای عملیات ترکیبی مشترک برای ارزیابی مهارت نیرو های هوابرد نزاجا

به گزارش مجله حیات، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی به منظور ارزیابی مهارت نیرو های هوابرد نزاجا، با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد.

اجرای عملیات ترکیبی مشترک برای ارزیابی مهارت نیرو های هوابرد نزاجا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، در حاشیه رزمایش اقتدار 99 نزاجا، در جمع خبرنگاران، گفت: عملیات مشترک هوابرد و متحرک هوایی با به کارگیری یگان های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش، پشتیبانی ترابری هواپیما های سنگین نیروی هوایی ارتش و بالگرد های هوانیروز صبح امروز با موفقیت در منطقه عمومی سواحل مکران انجام شد.

وی اضافه کرد: عملیات مشترک هوابرد برای ارزیابی مهارت کارکنان تیپ قهرمان 55 هوابرد طرح ریزی شده، که از پادگان سرزمینی مستقیما توسط هواپیما های سی130 نیروی هوایی ارتش به منطقه هدف ترابری شده و در منطقه موردنظر فرود آمدند؛ سپس با به کارگیری ادوات زرهی شنیدار، ماموریت خود را برای تصرف اهداف در منطقه ساحلی شروع کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش توضیح داد: در سرانجام این عملیات عملکرد تیپ هوابرد در به کارگیری ادوات شنیدار و زرهی در منطقه هدف مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفتند.

امیر نعمتی ادامه داد: پشتیبانی و امنیت هوایی هواپیما های نیروی هوایی ارتش در اجرای ماموریت توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) انجام می گردد.

وی با اشاره به هماهنگی بین نیرو های چهارگانه ارتش و تاثیر مهم آن در ارتقای توان دفاعی گفت: کارکنان تیپ 55 روی زمین از ادوات تهاجمی شنیدار استفاده نموده و با تیپ مکانیزه هجومی ما مشترک خواهند شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در این رزمایش عملیات مشترک در دو مرحله انجام می گردد؛ مرحله اول تا فرود روی زمین و مرحله دوم بعد از فرود نیرو های واکنش سریع بر روی زمین انجام می گردد.

امیر نعمتی توضیح داد: عملیات متحرک هوایی با هدف استفاده از بالگرد های شنوک و 214 هوانیروز در دو بخش بر روی آب و در سطح و زیر سطح طرح ریزی و صورت گرفته و بدین ترتیب اهداف در عمق دریا و ساحل به طور همزمان منهدم شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 611

به "اجرای عملیات ترکیبی مشترک برای ارزیابی مهارت نیرو های هوابرد نزاجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای عملیات ترکیبی مشترک برای ارزیابی مهارت نیرو های هوابرد نزاجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید