بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ 737 با حضور مقامات قضایی

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگار مهر، حسن رضایی فر در نشست خبری آنالیز علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین اینترنشنال گفت: امروز با حضور هیئت اوکراینی، دو جلسه برگزار کردیم؛ یک جلسه صبح و جلسه دیگر نیز در مورد نحوه دریافت اطلاعات جعبه سیاه برگزار گردید.

بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ 737 با حضور مقامات قضایی

وی با تأکید بر اینکه ما از متخصصان بازخوانی جعبه سیاه در داخل کشور استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: در این خصوص از سه شرکت هواپیمایی قشم ایر، ماهان و آسمان که از نرم افزارهای به روز بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه برخوردار هستند، دعوت به همکاری کردیم.

مدیرکل آنالیز سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: همچنین طی جلسه ای که با نمایندگان کمیسیون آنالیز سوانح اوکراین داشتیم، آنها هم تائید کردند که جعبه سیاه FDR حادثه دیده اما خوشبختانه حافظه هر دو جعبه سیاه هواپیما سالم است.

رضایی فر افزود: سعی ما بر این است که بازخوانی و ارزیابی جعبه سیاه در داخل کشور انجام گردد و امروز این اطلاعات در یک لابراتوار در فرودگاه مهرآباد با حضور مقامات قضایی بازخوانی خواهد شد. اگر به این نتیجه رسیدیم که امکان بازسازی اطلاعات جعبه سیاه در داخل وجود ندارد، طبق تفاهمنامه ای که با کشورهای اوکراین، روسیه، فرانسه و کانادا داریم، آنها آمادگی دارند تا این اطلاعات را دانلود نمایند.

وی تأکید کرد: ما علاقه داریم که ترجیحاً اطلاعات جعبه سیاه را در داخل بازخوانی کنیم اما اگر احساس کنیم که ممکن است اطلاعات صدمه ببیند، از یکی از کشورهای مذکور یاری می گیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 83

به "بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ 737 با حضور مقامات قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بوئینگ 737 با حضور مقامات قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید