باغداران جنوب کرمان، آفت مگس مدیترانه ای را جدی بگیرند

به گزارش مجله حیات، مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان توصیه هایی به باغداران برای جلوگیری از شیوع آفت مگس میوه مدیترانه ای ارائه کرد.

باغداران جنوب کرمان، آفت مگس مدیترانه ای را جدی بگیرند

بنا به اعلام مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان، با توجه به شرایط آب و هوایی روز های اخیر و فراهم بودن شرایط ظهور و افزایش جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه ای در منطقه ها کوهپایه ای، مانند: دلفارد، جبالبارز، میجان، امجز و.. و خطری که تهدید نماینده محصولات باغی به ویژه مرکبات این منطقه ها می باشد، لازم است باغداران با انجام اقدامات زیر از خسارت این آفت مخرب جلوگیری نمایند:

1️. نصب تله های جلب نماینده غذایی آفت به تعداد 50 تا 70 عدد بطری حاوی تعداد 4 ـ 5 عدد قرص سراتنیکس در 250 سی سی آب و یا ماده جلب نماینده پروتئین هیدرولیزات با نسبت 3 درصد به اضافه سم مالاتیون با دُز 2 در هزار (30 سی سی پروتیین هیدرولیزات به اضافه 2 سی سی مالاتیون در 968 سی سی آب) به اندازه 200 سی سی داخل بطری های نوشابه به تعداد 50 تا 70 عدد در هکتار.

2. در صورت جلب جمعیت بالای مگس در تله ها با مشورت کارشناسان مراکز خدمات مربوطه، نسبت به طعمه پاشی 30 درصد درختان آلوده اقدام کنید.

3️. از انبار کردن محصول در باغ آلوده خودداری نموده و با انجام اقدامات بهداشت باغ، نسبت به جمع آوری میوه های ریخته شده پای درختان و دفن کردن آن در عمق 50 سانتیمتری زمین اقدام نمایند.

4. در منطقه های که جمعیت آفت بالا است، برداشت محصول همزمان با آغاز رنگ گرفتن میوه صورت گیرد.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1308

به "باغداران جنوب کرمان، آفت مگس مدیترانه ای را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغداران جنوب کرمان، آفت مگس مدیترانه ای را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید