بطری های آب معدنی به سلول های مغز آسیب می زنند

به گزارش مجله حیات، نتایج یک آنالیز نشان می دهد ماده شیمیایی بیسفنول ای یا بی پی ای که برای ساخت بطری های پلاستیکی پلی کربنات به کار می رود، به سلول های مغزی آسیب می زند. از همین رو استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و غیرشیمیایی برای فراوری بطری ها و ظرف های نگهدارنده مواد غذایی لازم است.

بطری های آب معدنی به سلول های مغز آسیب می زنند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از نیواطلس، بطری های فراوری شده با بی پی ای برای نگهداری نوشیدنی و شیر بچه ها مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده مکرر از این بطری ها برای نوشیدن مایعات ضایعاتی را برای سلول های مغز انسان ایجاد می نماید.

محققان می گویند آسیب ناشی از این ماده شیمیایی به سلول های عصبی مغز انسان قابل توجه است و این امر بر روی انتقال سیگنال های یادشده تاثیر منفی می گذارد و باعث اختلال در فرایند درک انسان نیز می گردد.

این ماده در بعضی مواد پلاستیکی مورد استفاده برای بسته بندی غذا و دیگر انواع مواد تغذیه ای مورد استفاده قرار می گیرد و متخصصان پیش از این در خصوص افزایش احتمال ابتلا به سرطان در صورت استفاده مداوم از بطری ها و دیگر ظرف های نگهداری فراوری شده با بی پی ای هشدار داده بودند.

این آنالیز که در آلمان صورت گرفته حاکیست آسیب یادشده به طور تدریجی رخ می دهد، اما اگر فردی به طور منظم و برای یک ماه خود را در معرض مواد فراوری شده با بی پی ای قرار دهد، آسیب واردشده غیرقابل جبران خواهد بود. از همین رو استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و غیرشیمیایی برای فراوری بطری ها و ظرف های نگهدارنده مواد غذایی لازم است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 761

به "بطری های آب معدنی به سلول های مغز آسیب می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بطری های آب معدنی به سلول های مغز آسیب می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید