توافق آمریکا و کره جنوبی برای همکاری درباره دارایی های مسدود شده ایران

به گزارش مجله حیات، خبرگزاری یونهاپ از توافق وزرای دارایی کره جنوبی و خزانه داری آمریکا برای همکاری دوجانبه در مورد دارایی های مسدود شده ایران در سئول اطلاع داد.

توافق آمریکا و کره جنوبی برای همکاری درباره دارایی های مسدود شده ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد که هونگ نام-کی وزیر دارایی کره جنوبی و جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا روز گذشته (آدینه) طی ملاقات دوجانبه در وهم ایتالیا توافق کردند در مورد دارایی های مسدود شده ایران در سئول با یکدیگر همکاری نمایند.

طبق این گزارش، وزیر دارایی کره جنوبی و وزیر خزانه داری آمریکا روز گذشته طی نشستی در مورد همکاری های اقتصادی دوجانبه و موضوعات بین المللی با یکدیگر ملاقات و گفت وگو کردند.

وزارت دارایی کره جنوبی امروز (شنبه) در این خصوص گفت که نشست یلن و هونگ نام-کی در حاشیه نشست مقام های ارشد اقتصادی و اقتصادی گروه موسوم به گروه 20 (G20) در وهم ایتالیا برگزار گردید.

طبق گزارش یونهاپ، یکی از موضوعات مورد بحث دو طرف، مسئله دارایی های مسدود شده ایران در سئول بود و دو نماینده ایالات متحده و کره جنو بی توافق کردند در مورد این موضوع با یکدیگر همکاری نمایند.

بر اساس این گزارش، کره جنوبی در پی استفاده از کانال سوئیس به منظور استفاده از بخشی از دارایی های مسدود شده ایران برای فروش اقلام بشردوستانه شرکت های سوئیسی به جمهوری اسلامی ایران هستند.

پیش از این در فروردین ماه سال جاری، جون سای کیون نخست وزیر سابق کره جنوبی در سفر خود به ایران بر لزوم آزادی سریع دارایی های مسدود شده ایران تأکید نموده بود.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر 2018 به بهانه تحریم های آمریکا پرداخت نشده است.

مقام های ایران در این مدت به صراحت به کره ای ها گفته بودند که بهانه تراشی آنها برای عدم پرداخت بدهی شان به مردم ایران اصلا پذیرفتنی نیست؛ چرا که ایران تحت تحریم های بین المللی از جمله شورای امنیت قرار نداشته و فقط تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعمال شده و کره هم به اسم یک دولت مستقل موظف به اجرای این تحریم ها نیست.

از طرف دیگرف اواخر اسفندماه سال 1399 هم وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اطلاع داده بود که دارایی های مسدود شده ایران بعد از رایزنی با آمریکا آزاد خواهند شد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 903

به "توافق آمریکا و کره جنوبی برای همکاری درباره دارایی های مسدود شده ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آمریکا و کره جنوبی برای همکاری درباره دارایی های مسدود شده ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید