جوکار: اصلاح قانون انتخابات؛ اولویت اساسی کمیسیون شوراها ، کمیسیون را به جایگاه اصلی برمی گردانیم

به گزارش مجله حیات، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اولویت اساسی این کمیسیون اصلاح قانون انتخابات به خصوص قوانین انتخابات ریاست جمهوری و شورا های شهر است زیرا ما سال آینده شاهد انتخابات این دو مهم هستیم.

جوکار: اصلاح قانون انتخابات؛ اولویت اساسی کمیسیون شوراها ، کمیسیون را به جایگاه اصلی برمی گردانیم

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: اولین اقدام کمیسیون شورا ها این است که این کمیسیون را به جایگاه اصلی خود برگرداند یعنی باید وظایف کمسیون شورا ها از دیگر کمیسیون ها جدا شده و هر کمیسیونی در چارچوب خود مشغول به فعالیت شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف این کمیسیون این است که بتواند ارتباط خوبی با شورا ها و شهرداری های سراسر کشور برقرار کند و مسائل شهری و کشوری را تا حد الامکان برطرف سازد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اولویت اساسی این کمیسیون اصلاح قانون انتخابات است. مخصوصا قوانین انتخابات ریاست جمهوری و شورا های شهر. زیرا ما سال آینده شاهد برگزاری این دو انتخابات هستیم.

جوکار با اشاره به عدم اصلاح قانون انتخابات در مجلس گذشته، شرح داد: کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس یازدهم نخواهد گذاشت این قانون بلاتکلیف بماند و هرچه سریع تر اصلاح شود.

وی بیان داشت: به غیر از اصلاح قانون انتخابات، قانون مدیریت شهری نیز در دستورکار کمیسیون شورا ها و امور داخلی است و امیدواریم تعاملی خوب و سازنده با شورای نگهبان که نقش مهمی در این زمینه دارد، به وجود آید.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مخصوصا در انتخابات شهر و روستا بتوانیم از راهنمایی ها و کمک شورای نگهبان استفاده کنیم و با یک کار مشترک این انتخابات ها را به نحو احسن برگزار کنیم.

جوکار در انتها بیان داشت: کمیسیون شورا ها از قوانینی که مجلس دهم در حوزه انتخابات تصویب کرده بود حتما استفاده خواهد کرد، ولی شاید اصلاحاتی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 271

به "جوکار: اصلاح قانون انتخابات؛ اولویت اساسی کمیسیون شوراها ، کمیسیون را به جایگاه اصلی برمی گردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوکار: اصلاح قانون انتخابات؛ اولویت اساسی کمیسیون شوراها ، کمیسیون را به جایگاه اصلی برمی گردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید