خبرنگاران مقام پارلمانی صربستان: روابط بلگراد - تهران دیرپا و محبت آمیز است

به گزارش مجله حیات، بلگراد-خبرنگاران- رئیس گروه دوستی پارلمانی با ایران در نشستی با سفیر کشورمان در صربستان با اشاره به همکاری های خوب پارلمانی میان دو کشور گفت: روابط صربستان و ایران دیرپا و محبت آمیز است.

خبرنگاران مقام پارلمانی صربستان: روابط بلگراد - تهران دیرپا و محبت آمیز است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، خانم یاسمینا کاراناتس روز سه شنبه در دیدار با رشید حسن پور اظهار کرد: همکاری های پارلمانی صربستان با جمهوری اسلامی ایران در سطح مطلوبی واقع شده است و وجود گروه های دوستی پارلمانی و تبادل هیات های دوجانبه در دوره های گذشته موید این واقعیت است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی با ایران از رویکرد اصولی کشورمان مبنی بر احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها تشکر کرد و خواستار تداوم و ارتقای تعاملات و همکاری ها در محافل و عرصه های بین المللی شد.

کاراناتس بر لزوم دستیابی به سازوکارهای خلاقانه برای گسترش همکاری های اقتصادی - تجاری متناسب با روابط و مناسبات سیاسی در شرایط تحریمی تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران ضمن ابراز امیدواری به فائق آمدن دو کشور در مبارزه با ویروس کرونا و تبریک بابت موفقیت کشورمان در تولید واکسن ملی، آمادگی کشور متبوعش را برای همکاری های بهداشتی به ویژه در تولید واکسن کرونا اظهار داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از همکاری های توسعه یافته پارلمانی دو کشور گفت: ایران برای توسعه همکاری های پارلمانی ارزش زیادی قائل است.

حسن پور ضمن اشاره به موفقیت های صربستان در مبارزه با ویروس کرونا و واکسینه کردن شهروندان، از تعامل و همکاری با کشورمان در این زمینه ها به ویژه تولید واکسن استقبال و حمایت کرد.

وی با اشاره به قرابت دیدگاه ها و رویکردهای سیاسی دو کشور، تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی تمامی کشورها برای حفظ صلح، ثبات و امنیت می باشد و از سیاسی کردن این موضوع خودداری کرده است.

سفیر کشورمان در ادامه این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و وجود علایق زیادی برای توسعه همکاری ها در کلیه زمینه ها از پیشنهاد خانم کاراناتس برای برگزاری ویدئو کنفرانس گروه های دوستی پارلمانی در شرایط کرونائی استقبال کرد.

در این نشست همچنین بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی تاکید و در مورد امکان توسعه همکاری ها در زمینه های علمی، فناوری، جنگلداری و فرهنگ گفت و گو و مصاحبه شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 747

به "خبرنگاران مقام پارلمانی صربستان: روابط بلگراد - تهران دیرپا و محبت آمیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام پارلمانی صربستان: روابط بلگراد - تهران دیرپا و محبت آمیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید