خرید بیش از 30 هزار محموله گندم از کشاورزان زنجانی

به گزارش مجله حیات، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از افزایش بیش از 2 و نیم برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از 28 خرداد تا 19 مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

خرید بیش از 30 هزار محموله گندم از کشاورزان زنجانی

زمانی گفت: بیش از 176 هزار و 267 تن گندم کشاورزان که در سال زراعی 1401 برداشت کرده اند از طریق 30 مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده و به ازای هر کیلوگرم 11 هزار و 500 تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

او با اشاره به اینکه محموله های گندم تحویلی گندمکاران بیش از 2 برابرافزایش داشته است، افزود: تا به امروز 30 هزار و 790 محموله گندم از 12 هزار و 68 گندمکار خریداری و در سلیو های ملکی و خصوصی جهت برنامه ریزی در تامین آرد و نان شهفرایندان ذخیره می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از 5 هزار و 969 میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ 28 تیر 1401 گندم خود را تحویل سیلو های ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

زمانی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب 10 هزار و 500 تومان و 10 هزار و 920 تومان معین و مبلغ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

او با تأکید بر اینکه فرایند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، افزود: به جای مانده مطالبات گندمکاران طی روز های آینده به حساب آن ها واریز و پرداخت مطالبات به روز می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان گفت: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می شود.

زمانی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده اجرا شده است، افزود: کشاورزان می بایست با به همراه داشتن مدارک خود (بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی)، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

گفتنی است خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از 28 خرداد ماه آغاز و با توجه به فرایند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1291

به "خرید بیش از 30 هزار محموله گندم از کشاورزان زنجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بیش از 30 هزار محموله گندم از کشاورزان زنجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید