زباله های کرونایی روی زمین؛ مراعات کنید تا از شر آلودگی ها خلاص شویم

به گزارش مجله حیات، همانطور که می دانید ما با مشکلاتی به جز در خانه ماندن و کروناویروس دست و پنجه نرم می کنیم که کار را سخت تر نموده است. مشکل دقیقا دست کش و ماسک هایی هستند که ما باخودخواهی تمام، برای اینکه زودتر از شر آلودگی ها خلاص شویم بر روی زمین می اندازیم و سوار ماشین یا وارد خانه می شویم. آیا واقعا اینگونه از شر ویروس ها و باکتری ها خلاص می شویم؟ خیر. خبرنگاران زندگی گزارشی تهیه نموده است که نشان می دهد: ما با رها کردن این زباله های خطرناک در پیاده رو و خیابان ها فقط صندلی میکروب ها را، در چرخه زندگی خود، تضمین می کنیم.

زباله های کرونایی روی زمین؛ مراعات کنید تا از شر آلودگی ها خلاص شویم

کوید19، فرهنگ کشورها را به چالش کشید

در بسیاری از کشورها غربی از قبیل آمریکا و کانادا، با شیوع کروناویروس فروشگاه های موادغذایی خالی شدند؛ اما در ایران، ما چالش های دیگری داشتیم. بسیاری از ما بدون توجه به توصیه های بهداشتی، ماسک و دست کش هابمان را روی زمین می اندازیم. پاک بان ها امروزه نه تنها مشغول جمع آوری زباله ها هستند؛ بلکه به ضدعفونی کردن جایگاه های عمومی و مکان های دیگر نیز می پردازند که همکاری نکردن ما به عنوان یک شهفرایند، با فرهنگ مناسب زندگی شهری، برای پاک بان های عزیز ایجاد زحمت های بسیار می نماید. این کار ما نه تنها کاری غیر اخلاقی است؛ حتی باعث مبتلا شدن بسیاری از انسان ها و حیوانات از قبیل گربه ها و پرندگان نیز به کوید19 می گردد؛ زیرا کروناویروس، هم انسان ها و هم حیوانات را درگیر می نماید. حالا اگر این فرایند انداختن زباله ها روی زمین ادامه داشته باشد نباید انتظار پاکسازی کروناویروس را به این زودی ها از زندگی مان داشته باشیم.

بسیاری از ما در این ایامی که خانه نشینی امن ترین گزینه است مجبور به بیرون رفتن هستیم؛ اما با رعایت نکات بهداشتی، می توانیم به زنجیره انتقال کروناویروس یاری نکنیم. فقط کافی است: دست کش و ماسک خود را در سطل های زباله بیندازیم. اگر سطل زباله در اختیار نداشتیم می توانیم آنها را در کیسه ای بیندازیم سپس در آن را گره بزنیم تا در وقت مناسب به سطل زباله انتقال دهیم.

ته سیگارها را رها نکنید

یکی از کارشناسان سازمان بازیافت از ته سیگارهایی می گفت که همه جا رها می شوند؛ زیرا بسیاری معتقدند انداختن ته سیگار در سطل های زباله باعث آتش سوزی می گردد. پس ترجیح می دهند ته سیگارها را در کوچه، خیابان، باغچه و جوی آب ها رها نمایند. این ته سیگارها وارد خاکی که درختان از آن تغذیه می نمایند می گردد و اکسیژنی که فراوری می نمایند را آلوده می نماید. آلوده کردن آب ها، مرگ پرندگان و ماهی ها از دیگر اثرات انداختن ته سیگار بر روی زمین است.

حالا اگر در نظر بگیریم فردی که سیگار می کشد مبتلا یا ناقل کوید19 باشد. حالا نه تنها باید منتظر اثرات نیترات و سرب حاصل از ته سیگار در زندگی خود باشیم، باید منتظر مردن بسیاری از پرندگان و حیواناتی باشیم که به اشتباه این ته سیگار ها را می بلعند. به گزارش چین، گربه هایی که ناقل یا مبتلا به کوید 19 هستند شناسایی شدند که خبرنگاران زندگی چندی پیش گزارش کاملی درباره این موضوع تهیه و منتشر کرد. نیازی نیست به اثرات کم شدن گربه ها در شهر و افزایش بسیاری از جوندگان اشاره کنیم، فقط کافی است حواس مان باشد کجا ته سیگارها را می اندازیم.

در این باره بخوانید:

ابتلای گربه ها به کرونا ویروس؛ 10 موردی که باید رعایت کنید

کدام یک از سه روش واکسیناسیون، کرونا را شکست می دهد؟

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 526

به "زباله های کرونایی روی زمین؛ مراعات کنید تا از شر آلودگی ها خلاص شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله های کرونایی روی زمین؛ مراعات کنید تا از شر آلودگی ها خلاص شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید