عبدالملکی: تعداد زیادی از استارتآپ های کشور جذب خارج شده اند ، کمیته امداد محصولات تولیدی را می خرد

به گزارش مجله حیات، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: راه چاره جوانان و نخبگان ایران در دنیا مورد استقبال قرار می گیرند چرا که امروز شاهدیم تعداد زیادی از استارت آپ های کشورمان به دلیل مساعد نبودن فضا جذب کشورهای خارجی شده اند.

عبدالملکی: تعداد زیادی از استارتآپ های کشور جذب خارج شده اند ، کمیته امداد محصولات تولیدی را می خرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در مراسم اختتامیه چالش ملی کرونا که به صورت مجازی برگزار شد گفت: اقتصاد لیبرالی آمریکا هیچ راه چارهی برای مقابله با چالش های اقتصادی کرونا ندارد به گونه ای که امروز شاهدیم 30میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده اند و اقتصاد لیبرالی راه چارهی برای کمک به آنها ندارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه امروز کشورهای دنیا سیاست های اقتصادی و رفاهی را برای مردم خود طراحی کرده اند و در ایران نیز ما باید به سمت اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم شرح داد: به دنبال شیوع کرونا رشد اقتصاد دانش بنیان در دنیا و در کشورمان سرعت گرفته و این اتفاق مبارکی است.

وی شرح داد: اگر می خواهیم از بحران اقتصادی چالش کرونا رها شویم در درجه اول باید این بیماری از بین برود و در درجه دوم اگر این بیماری هم چنان ادامه داشته باشد باید اقتصاد خود را با کمک افراد خلاق اداره کنیم چون این افراد خلاق هستند که می توانند چالش ها را حل کنند و چالش ملی کرونا نیز در این راستا برگزار شده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه کمیته امداد از حامیان چالش ملی کرونا است و ما مایل هستیم که برخی از این نوآوری ها را به بهره برداری برسانیم اضافه نمود: تعدادی از ایده هایی که در چالش ملی کرونا ارایه شده اند و می توانند به اشتغال محرومین کمک کنند توسط کمیته امداد مورد حمایت قرار خواهند گرفت که این طرح ها شامل تولید اقلام بهداشتی و برخی تولیدات دیگر هستند.

وی بیان نمود: کمیته امداد پس از غربالگری طرح های ارایه شده در چالش ملی کرونا 4 طرح را برای حمایت انتخاب کرده ولی ما نیازمند تکمیل اطلاعات خود در رابطه با این طرح ها هستیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: کمیته امداد از طریق صندوق نوید از طرح های خود در چالش ملی کرونا حمایت می کند و هم چنین محصولات تولیدی را نیز خریداری خواهیم کرد.

وی شرح داد: در کشورمان ماده اولیه شرکت های دانش بنیان یعنی مغزهای خلاق وجود دارد به گونه ای که از بین 15 میلیون تحصیل کرده دانشگاهی کشورمان یک تا یک و نیم میلیون نفر نخبه و خلاق هستند با این وجود باید از این ظرفیت استفاده شود.

عبدالملکی گفت: قطعا راه چاره جوانان و نخبگان ایران در دنیا مورد استقبال قرار می گیرند چرا که امروز شاهدیم تعداد زیادی از استارت آپ های کشورمان به دلیل مساعد نبودن فضا جذب کشورهای خارجی شده اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: اثرگذاری طرح های ارایه شده در چالش ملی کرونا زمانی است که این طرح ها و ایده ها ارزیابی و پیگیری شوند و در واقع مورد استفاده قراربگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 309

به "عبدالملکی: تعداد زیادی از استارتآپ های کشور جذب خارج شده اند ، کمیته امداد محصولات تولیدی را می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالملکی: تعداد زیادی از استارتآپ های کشور جذب خارج شده اند ، کمیته امداد محصولات تولیدی را می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید