عراق، توافق قریب الوقوع بغداد و اربیل درباره مسائل اقتصادی

به گزارش مجله حیات، یک عضو کمیسیون اقتصادی و فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق از توافق قریب الوقوع میان اربیل و بغداد در موضوعات حل نشده اقتصادی میان طرفین اطلاع داد.

عراق، توافق قریب الوقوع بغداد و اربیل درباره مسائل اقتصادی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عین العراق، شیروان میرزا گفت: دیدگاه مقامات اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی درباره دست یابی به توافق برای حل مسائل اقتصادی حل نشده، به یکدیگر بسیار نزدیک است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی از وجود نشست کمیته های فنی مشترک برای آنالیز اجرای قانون تأمین اقتصادی کسری بودجه و آنچه دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق باید برای اجرای آن انجام دهند، اطلاع داد و گفت: کابینه عراق نشستی در آینده نزدیک برای تصویب بودجه 2021 و ارسال آن به مجلس خواهد داشت.

مجلس عراق در 12 نوامبر گذشته قانون تأمین اقتصادی کسری بودجه که به دولت اجازه استقراض 12 تریلیون دینار معادل 10میلیارد دلار را می دهد برای تأمین اقتصادی و تأمین هزینه ها که در رأس آنها حقوق کارکنان دولت واقع شده است، تصویب کرد.

این قانون شامل کارکنان اقلیم کردستان عراق نمی گردد؛ مگر اینکه دولت اقلیم به تحویل درآمدهای نفتی و غیرنفتی به دولت مرکزی عمل کند؛ موضوعی که با مخالفت نمایندگان کُرد در مجلس عراق روبه رو شد و از جلسه به نشانه اعتراض خارج شدند؛ اما هم اکنون دولت اقلیم کردستان از آمادگی خود در این زمینه اطلاع داده است.

در آن موقع برهم صالح رئیس جمهور عراق در واکنشی با تأکید بر اینکه تصویب قانون تأمین اقتصادی کسری بودجه(استقراض) گامی مهم برای تأمین حقوق کارمندان است، در عین حال بیان نمود که تصویب چنین لایحه ای بدون اجماع ملی تأسف بار است.

قبلاً هم منابع کُردی از حضور هیئتی از اقلیم به بغداد و ملاقات آن با مقامات دولت مرکزی عراق اطلاع داده بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 560

به "عراق، توافق قریب الوقوع بغداد و اربیل درباره مسائل اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، توافق قریب الوقوع بغداد و اربیل درباره مسائل اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید