نیروی دریایی چین بزرگترین قدرت دریایی جهان است

به گزارش مجله حیات، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش اخیر خود اعلام کرده که نیروی دریایی چین با دارا بودن 355 فروند کشتی و زیردریایی، بزرگترین قدرت دریایی در جهان است.

نیروی دریایی چین بزرگترین قدرت دریایی جهان است

گفته شده است که نیروی دریایی چین که به عنوان نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAN) نیز شناخته می شود، از تعداد 355 کشتی و و زیردریایی مذکور، به طور تقریبی دارای تعداد 145 فروند شناور جنگی عمده سطحی است.

گزارش مذکور همچنین در ادامه آورده است که نیروی دریایی چین همچنین توانایی خود را برای انجام حملات دقیق دوربرد علیه اهداف زمینی و تقویت جنگ ضد زیردریایی با هدف تقویت بیشتر توانمندی های دنیای این کشور، آماده می کند.

وزارت دفاع آمریکا پیش بینی کرده است که تعداد مذکور در آینده بیشتر شود و انتظار می رود که ناوگان چین تا سال 2030 به 460 فروند کشتی افزایش یابد.

گزارش پنتاگون در ادامه می افزاید که چین علاوه بر اینکه بزرگترین نیروی دریایی دنیا را داراست، بزرگترین ارتش دائمی دنیا و سومین نیروی هوایی بزرگ در دنیا را نیز در اختیار دارد. همه این موارد افزون بر توانایی های هسته ای این کشور است.

انتشار این گزارش در زمانی صورت می گیرد که آمریکا با دنبال کردن سیاست ایندوپاسیفیک خود مبنی بر سیطره بر پهنه گسترده و سرشار از منابع، از هند تا غرب اقیانوس آرام، در پی به چالش کشیدن قدرت روزافزون چین است و در این راستا از هر گونه اقدام، از تحریک منطقه ها جدایی طلب چین گرفته تا امضای قراردادها و پیمان های تسلیحاتی مانند آکوس و کوآد با کشورهای این منطقه، فروگذاری نمی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1062

به "نیروی دریایی چین بزرگترین قدرت دریایی جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی دریایی چین بزرگترین قدرت دریایی جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید