طراحی سایت: همراه اول: 3G را خاموش اما چند صد سایت 5G راه اندازی می کنیم

به گزارش مجله حیات، امروز، مجمع عمومی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران برگزار گردید و طی آن، مدیرعامل همراه اول گزارشی درباره شرایط اینترنت و آینده آن، سهم سود هر سهام و مسایل دیگر ارائه داد.

طراحی سایت: همراه اول: 3G را خاموش اما چند صد سایت 5G راه اندازی می کنیم

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول گزارش داد اندازه مصرف ترافیک اینترنت همراه اول در دو سالی که درگیر کرونا بودیم؛ افزایش چشمگیری داشته و از 800 گیگابایت بر ثانیه به 2400 گیگ رسیده است. در همین مدت، ترافیک دیتاسنترهای همراه اول نیز از 30 گیگ به 734 گیگ رسیده است.

مهدی اخوان می گوید همراه اول رکورد مصرف اینترنت روزانه را با ثبت ترافیک 19.2 پتابایت شکسته است. اگر مصرف ترافیک مبین نت که 80 درصد آن سهم همراه اول است را هم روی این ترافیک محاسبه کنیم؛ اندازه مصرف اینترنت مشترکان همراه اول در یک روز بیش از 20 پتابایت می گردد.

مدیرعامل همراه اول مدعی است در تهران اندازه مصرف اینترنت شبکه همراه اول 60 درصد بیشتر از اپراتور دوم است. بعلاوه او می گوید در ایران بیش از 51 میلیون مشترک از دیتای همراه اول استفاده می نمایند که سهم شبکه های 4G LTE نزدیک به 84 درصد دیتا با 42.7 میلیون کاربر است.

خبر داغ اخوان در این مراسم، خاموش کردن شبکه 3G بود. مدیرعامل همراه اول می گوید این اپراتور در حال خاموش کردن 3G و جایگزین کردن آن با 4G است اما سرعت این کار را با گوشی هایی که در اختیار کاربران واقع شده است، تنظیم می نماید.

مدیرعامل همراه اول در گزارش دیگری گفت که سال 1400 بیش از هزار دکل موبایل نصب کردند. او درباره شبکه 5G نیز گفت هم اکنون چندین سایت در نقاط مختلف کشور برای تست داریم که جواب خوبی هم گرفته ایم و برای سال 1401 نیز برنامه نصب چند صد سایت را داریم اما در خصوص نسل 5 باید توجه داشت که تعداد دستگاه هایی که این فناوری را پشتیبانی می نماید در ایران چندان بالا نیست و قیمت مودم 5G نیز به گونه ای است که بسیاری از مشترکان نمی توانند آن را تهیه نمایند و به همین علت 5G را به شکل کنترل شده توسعه می دهیم که منافع سهامداران لحاظ گردد.

در مجمع عمومی سالیانه همراه اول، اندازه سود هر سهم و اندازه مشارکت سهامداران معین شد که با اعتراض هایی همراه بود. مدیران همراه اول اعتقاد دارند ثابت ماندن تعرفه ها علت کاهش اندازه سود هر سهم است.

سود خالص همراه اول در سال گذشته 4 هزار و 905 میلیارد تومان و سود خالص تلفیقی گروه نیز 5 هزار و 620 میلیارد تومان بوده است که هر دو 13 درصد رشد داشته اند؛ اما به نظر می رسد این افزایش عایدی و سود مورد قبول سهامداران همراه اول نیست.

مدیرعامل همراه اول در واکنش به این اعتراض ها گفت: مشکل اصلی، عدم افزایش تعرفه ها است. در این سال ها تمامی کالاها و خدمات چندین برابر شده اند اما تنها چیزی که کاهش قیمت داشته، اینترنت همراه اول است که از 14 هزار تومان به زیر 3 هزار تومان رسیده است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1237

به "طراحی سایت: همراه اول: 3G را خاموش اما چند صد سایت 5G راه اندازی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: همراه اول: 3G را خاموش اما چند صد سایت 5G راه اندازی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید