واکسن چینی کرونا در اندونزی برای سالمندان مجوز گرفت

به گزارش مجله حیات، واکسن چینی کرونا جهت استفاده عمومی برای سالمندان در کشور اندونزی، با تایید سازمان غذا و داروی این کشور، مجوز گرفت.

واکسن چینی کرونا در اندونزی برای سالمندان مجوز گرفت

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت اندونزی واکسن چینی ویروس کووید19 موسوم به سینوواک بیوتِک را برای استفاده جهت واکسیناسیون سالمندان تایید کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سازمان غذا و داروی اندونزی طی نامه ای در این باره شرح داد که صدور مجوز استفاده از واکسن چینی کرونا، با در نظر دریافت شرایط رو به وخامت این همه گیری و همچنین اطلاعات محدود درباره فواید و ایمنی واکسن ها، صورت گرفته است.

این نامه که به رؤیت رویترز رسیده، برای شرکت بیو فارما شریک کمپانی چینی سینوواک بیوتک در اندونزی ارسال شده و سخنگوی این شرکت نیز دریافت مجوز را تایید کرد. شرکت بیو فارما، اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

به نوشته رویترز، دولت اندونزی پیشتر به دلیل نبود اطلاعات کافی درباره ایمنی واکسن سینوواک برای سالمندان، استفاده از آن را فقط برای کادر درمان و کارمندان دولتی مجاز دانسته بود، اما با رفع شدن این مشکل، اکنون تمام افراد مُسن در این کشور می توانند از این واکسن استفاده نمایند.

اندونزی تا به امروز 3 میلیون دوز واکسن چینی کرونا خریداری نموده و حدود 800 هزار نفر فعلا اولین دوز این واکسن را تزریق نموده اند. دولت این کشور می گوید میخواهد تا خاتمه ماه مارس، 25 میلیون دوز دیگر از واکسن سینوواک را با همکاری چین فراوری کند.

بر اساس این گزارش، دولت این کشور که شاهد فوت 31 هزار نفر از شهروندان خود بر اثر ابتلا به کووید19 بوده، میخواهد در عرض یک سال بیش از 180 میلیون نفر - یعنی حدود دو سوم جمعیت خود را واکسینه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 641

به "واکسن چینی کرونا در اندونزی برای سالمندان مجوز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن چینی کرونا در اندونزی برای سالمندان مجوز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید