یک اقامتگاه بوم گردی عشایری در اقلید فارس افتتاح می شود

به گزارش مجله حیات، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقلید از افتتاح و بهره برداری یک واحد اقامتگاه بوم گردی عشایری ایل قشقایی در این شهرستان بعد از کنترل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

یک اقامتگاه بوم گردی عشایری در اقلید فارس افتتاح می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمدرضا قلندری امروز 14 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر گفت: هدف از افتتاح این اقامتگاه بوم گردی عشایری در این شهرستان خدمت رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران و ایجاد اشتغال در این منطقه است.

او اضافه نمود: اقامتگاه بوم گردی، عشایری فرهنگ قشقایی با مدیریت خانم کوکب حسینی با هزینه حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقلید بیان کرد: ایجاد و راه اندازی این اقامتگاه، به طور مستقیم برای 9 نفر و به صورت غیرمستقیم برای 15 نفر، اشتغال زایی می کند که به محض عادی شدن شرایط با حضور مقامات استانی و شهرستانی آماده افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

شهرستان اقلید با توجه به آب و هوای معتدل باوجود اماکن تاریخی و مذهبی و مناطق گردشگری از جمله تنگ براق، قدمگاه امام رضا (ع) سده، چشمه بالنگان، بهرام گور آسپاس، تفرجگاه غوره دان، چشمه محمد رسول الله (ص)، منطقه گردشگری چغرسیاه، دریاچه کافتر، امامزاده عبدالرحمن (ع)، امامزاده سید محمد (ع)، امامزاده اسماعیل (ع)، چهل شهیدان دژکرد، هر ساله در فصل بهار و تابستان مورد استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 179

به "یک اقامتگاه بوم گردی عشایری در اقلید فارس افتتاح می شود" امتیاز دهید

1 کاربر به "یک اقامتگاه بوم گردی عشایری در اقلید فارس افتتاح می شود" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اقامتگاه بوم گردی عشایری در اقلید فارس افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید