0 تا 100 طرز تهیه اسموتی ماست و توت فرنگی افسانه ای

به گزارش مجله حیات، اسموتی ماست و توت فرنگی همان نوشیدنی حیرت انگیزی ست که سال ها انتظارش را می کشیدید. می پرسید چرا؟ چون هم خوشمزه است و هم رژیمی! شاید پیش خودتان فکر کنید چنین چیزی ممکن نیست و چیزی که خوشمزه باشد اما چاق نکند فقط در افسانه ها وجود دارد. بله اسموتی ماست و توت فرنگی یک نوشیدنی افسانه ای ست. اگر هنوز هم افسانه ای بودن آن را قبول ندارید، بگذارید یک داستان کوتاه برایتان تعریف کنیم.

0 تا 100 طرز تهیه اسموتی ماست و توت فرنگی افسانه ای

ماده اصلی این اسموتی توت فرنگی ست. در افسانه ای قدیمی آمده است که توت فرنگی ها درواقع سفید بوده اند؛ کشاورزها برای آن ها آهنگ عاشقانه پخش کردند، توت فرنگی ها آهنگ را شنیدند، خجالت کشیدند و به رنگ سرخ درآمدند! حال شما بگویید؛ یک نوشیدنی که خوش مزه باشد، چاق نکند و در آن از توت فرنگی خجالتی و عاشق استفاده شده باشد، افسانه ای نیست؟

بگذارید یک تصویر ذهنی از مزه اسموتی ماست و توت فرنگی به شما بدهیم. تصور کنید می توانید موقعیت های مختلف را مزه کنید، در این صورت اسموتی ماست و توت فرنگی مزه یک پنجشنبه تابستانی گرم را می دهد که زیر باد خنک کولر نشسته اید و همراه با دوستانتان برد تیم فوتبال مورد علاقه خود را دیدن می کنید.

اگر مشتاق یادگیری این نوشیدنی افسانه ای و دل چسب هستید، در بخش بعدی این مقاله با طرز تهیه اسموتی ماست و توت فرنگی ما را همراهی کنید.

مواد لازم جهت طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و ماست (2 نفره)

  • 2 پیمانه توت فرنگی تازه
  • 1 پیمانه ماست ساده
  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 4/1 پیمانه شیر بادام (اختیاری)

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی و ماست

  1. توت فرنگی ها را که از شب قبل در فریزر گذاشته اید تا یخ بزنند، دربیاورید.
  2. در این مرحله توت فرنگی منجمد، ماست و عسل را درون مخلوط کن بریزید و هم بزنید. صبر کنید تا یک دست و کرمی شوند.
  3. در صورت تمایل شیر بادام را به ترکیب اضافه کنید. با افزودن شیر بادام، اسموتی شما رقیق تر می گردد.

آماده سازی مواد اسموتی کمتر از 5 دقیقه زمان می برد و تهیه اسموتی توت فرنگی و ماست 5 دقیقه زمان شما را می گیرد. در کل در کم تر از 10 دقیقه اسموتی ماست و توت فرنگی شما آماده است تا گوارای وجودتان گردد.

طرز تهیه اسموتی ماست و توت فرنگی با یک روش متفاوت

در این روش در طرز تهیه اسموتی ماست و توت فرنگی علاوه بر توت فرنگی و ماست، به پودر شیر سویا، آب پرتقال و بلوبری یخ زده احتیاج دارید. کلیه مواد نام برده شده را در هم زن بریزید و با هم مخلوط کنید تا کاملا یک دست شوند. این اسموتی هم مانند قبلی بسیار خوش مزه است و طعمی متفاوت را برای شما به ارمغان می آورد.

اسموتی توت فرنگی و ماست با شکر

اگر رژیمی بودن اسموتی ماست و توت فرنگی برای شما اهمیت چندانی ندارد، یا از آن دسته افرادی هستید که هرچه می خورند چاق نمی شوند (تیپ بدنی اکتومورف)، می توانید در طرز تهیه اسموتی ماست و توت فرنگی، 3 قاشق غذاخوری شکر را جایگزین عسل کنید. بعلاوه می توانید به جای ماست ساده از ماست خامه ای بهره ببرید.

اسموتی توت فرنگی و موز

برای تهیه این اسموتی هم مانند طرز تهیه اسموتی ماست و توت فرنگی عمل کنید؛ با این تفاوت که موز هم به مواد اضافه می گردد. توت فرنگی ها و موزهای یخ زده را درون مخلوط کن بریزید. ماست و شیر را به آن ها اضافه کنید و همه مواد را با هم میکس کنید.

اسموتی توت فرنگی با بستنی

برای درست کردن اسموتی توت فرنگی با بستنی ابتدا توت فرنگی های یخ زده را با بستنی وانیلی و عسل میکس کنید، سپس برای رقیق ترشدن این ترکیب کمی شیر به آن اضافه کنید. شما بنا بر سلیقه خود می توانید همراه با توت فرنگی، موز یخ زده هم به مواد اضافه کنید. البته این ترکیب به علت وجود بستنی، دیگر مانند اسموتی ماست و توت فرنگی رژیمی نیست.

اسموتی سیب و توت فرنگی

طرز تهیه این اسموتی هم بسیار شبیه به طرز تهیه اسموتی ماست و توت فرنگی ست. برای درست کردن این اسموتی، سیب های پوست گرفته شده را به قطعات کوچک تبدیل کنید، آن ها را با 2 قاشق آب سرد در مخلوط کن بریزید و میکس کنید. سپس توت فرنگی ها را به ترکیب اضافه کنید و کمی که مخلوط شدند، عسل و ماست را هم به مواد بیفزایید و مخلوط کنید.

خواص توت فرنگی

در همه نوشیدنی های این مقاله، ازجمله اسموتی ماست و توت فرنگی، از میوه توت فرنگی استفاده می گردد. پس خوب است در اینجا به طور مختصر با خواص توت فرنگی آشنا شوید.

توت فرنگی کالری کم و فیبر بالایی دارد، بیماری های قلبی را کاهش و سلامت استخوان ها را افزایش می دهد. بعلاوه خاصیت ضد پیری دارد و در بازسازی و احیای سلول های پوستی و جوان ماندن پوست موثر است. به همین علت در بسیاری از ماسک های زیبایی که برای پوست ساخته شده اند از توت فرنگی استفاده شده است.

همان طور که می بینید این توتِ ازفرنگ آمده علاوه بر طعم و بویی خوش، فواید زیادی هم دارد. در واقع آن چه خوبان همه دارند، این عاشق خجالتی یک جا دارد.

رازهایی مهم برای خوش مزه ترشدن اسموتی ماست و توت فرنگی

  • برای آن که اسموتی ماست و توت فرنگی شما طعم بهتری داشته باشد حتما از توت فرنگی تازه بهره ببرید.
  • اندازه عسلی که استفاده می کنید دست خودتان است و به ذائقه شما بستگی دارد. اگر ترجیح می دهید اسموتی توت فرنگی و ماست شما شیرین تر باشد، عسل بیشتری اضافه کنید.
  • معمولا یک اسموتی خوب غلیظ و منسجم است.
  • شما می توانید از میوه یخ زده استفاده نکنید اما میوه یخ زده اسموتی بهتری تحویل شما می دهد.
  • برای تزئین اسموتی ماست و توت فرنگی می توانید از توت فرنگی و موز برش داده شده بهره ببرید.
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1224

به "0 تا 100 طرز تهیه اسموتی ماست و توت فرنگی افسانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "0 تا 100 طرز تهیه اسموتی ماست و توت فرنگی افسانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید