8 طرز تهیه دسر با هندوانه مجلسی و خوشمزه به روش ساده

به گزارش مجله حیات، آشنایی با طرز تهیه انواع دسر با هندوانه به خصوص برای فصل تابستان حسابی کاربردی است. برای درست کردن انواع دسر با هندوانه که را در خود دارند راهکارهای متنوعی وجود دارد. شما می توانید دسرهای خوشمزه و زیبا با هندوانه را به راحتی و در عرض چند دقیقه آماده کنید و یا برای تهیه یک دسر خوشمزه و متفاوت با هندوانه چندین ساعت وقت صرف کنید، اما به هر حال دسرهای هندوانه ای طعم بی نظیری دارند و برای پذیرایی از مهمان ها و دورهمی های خانوادگی بسیار مناسب هستند. طرز تهیه بستنی با هندوانه را بلد هستید؟ در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله خبرنگاران می توانید با طرز تهیه انواع دسر هندوانه به روش های مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص دسر با هندوانه پاسخ خواهیم داد.

8 طرز تهیه دسر با هندوانه مجلسی و خوشمزه به روش ساده

طرز تهیه انواع دسر با هندوانه

با هندوانه چی درست کنم؟ اگر در یخچال خانه شما هم یک هندوانه نصفه بزرگ واقع شده است و دلتان یک دسر خوشمزه و متفاوت با هندوانه می خواهد، بهتر است همین حالا دست به کار شوید. هندوانه از میوه های تابستانی و خوشمزه ای است که شما می توانید از آن برای درست کردن بهره ببرید. شما می توانید دسرهای ساده و دوست داشتنی با هندوانه را برای شب یلدا آماده کنید و یا از آن ها برای پذیرایی از مهمان ها در فصل تابستان بهره ببرید. معمولاً هندوانه در بیشتر فصل های سال در بازار یافت می گردد و از همین رو یکی از برترین میوه ها برای درست کردن دسرهای رنگی و فرق دارد. در ادامه می توانید با طرز تهیه انواع دسر با هندوانه آشنا شوید.

1- سوربه هندوانه

سوربه هندوانه یکی از خنک ترین و راحت ترین انواع بستنی میوه ای است که می توانید آن را در عرض چند دقیقه در خانه آماده کنید. بعضی در طرز تهیه سوربه هندوانه از شکر استفاده می نمایند و بعضی دیگر آن را به صورت خالص و با شیرینی خود هندوانه ترجیح می دهند. به هر حال سوربه هندوانه یکی از برترین انتخاب ها به خصوص در هوای گرم تابستانی است.

برای تهیه این دسر هندوانه خوشمزه تنها به اندازهی هندوانه و یک لیموترش نصفه احتیاج دارید. این دسر هم برای پذیرایی از مهمان ها ایده مناسبی است و هم می تواند شما را از در فصل تابستان نجات دهد.

اگر در پی سریع ترین روش تهیه دسر با هندوانه هستید و دوست دارید با ساده ترین مواد اولیه یک دسر یخی و میوه ای خوشمزه و بی دردسر درست کنید، بهتر است سوربه هندوانه را امتحان کنید. برای خواندن طریقه درست کردن سوربه هندوانه به دو روش مختلف می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

2- فالوده هندوانه

اگر در پی طرز تهیه انواع دسر با هندوانه هستید، پیشنهاد ما فالوده هندوانه است. فالوده هندوانه به خصوص برای افرادی که طبع گرمی دارند، درست مثل یک معجزه عمل می نماید. یک دسر فوق العاده خوشمزه که بدنتان را از درون خنک کند و حرارت بدن را کاهش دهد. طرز تهیه فالوده هندوانه بسیار راحت است و به روش های متفاوتی آماده می گردد.

شما می توانید این دسر را هم به صورت قالبی و هم یخی آماده کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. برای تهیه فالوده هندوانه قالبی ضروری است تا از اندازهی پودر ژلاتین بهره ببرید. برای این کار باید آب یا عرق نسترن را در ظرفی بریزید.

پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید. سپس ظرف را روی حرارت غیرمستقیم بخار کتری قرار دهید و ژلاتین را هم بزنید تا کاملاً در آب یا عرق نسترن حل گردد. سپس آن را کنار بگذارید تا کاملاً خنک گردد. سپس هندوانه را نصف کنید و پوست و دانه های آن را جدا کنید. هندوانه را هم خرد کنید و آن را در مخلوط کن بریزید. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید هندوانه کاملاً میکس گردد.

برای خواندن ادامه طرز تهیه انواع دسر با هندوانه به 3 روش مختلف ساده و قالبی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

3- بستنی هندوانه

اگر دوست دارید یک دسر خوشمزه و متفاوت با هندوانه درست کنید، بهتر است بستنی هندوانه را امتحان کنید. بستنی با هندوانه معمولاً به روش های متفاوتی تهیه می گردد. بستنی یخی هندوانه، بستنی چوبی هندوانه و بستنی اسکوپی هندوانه جزو محبوب ترین تابستانی هستند که اتفاقاً بسیار سریع و راحت آماده می شوند.

در یکی از روش های تهیه بستنی با هندوانه باید ابتدا پوست و هسته هندوانه را جدا کنید. گوشت قرمز هندوانه را خرد کنید و در مخلوط کن بریزید. در این مرحله عصاره وانیل، آبلیمو، گلاب یا عرقیات مختلف را به هندوانه ها، اضافه و مخلوط کن را روشن کنید. صبر کنید تا هندوانه ها کاملاً پوره و یکدست شوند. مخلوط به دست آمده را بچشید. اگر هندوانه به میزان کافی شیرین نبود اندازهی شکر، عسل با شربت به آن اضافه کنید تا به طعم دلخواهتان برسد.

در یک قالب بستنی چوبی، پوره هندوانه میکس شده با طعم دهنده ها را بریزید و چوب های بستنی را در آن قرار دهید. قالب را در فریزر بگذارید و به مدت 4 تا 5 ساعت صبر کنید تا بستنی یخ ببندد. برای خواندن طریقه درست کردن بستنی هندوانه به روش های مختلف می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

4- اسموتی هندوانه

اسموتی هندوانه از محبوب ترین انواع نوشیدنی خنک در فصل بهار و تابستان است. اگر در پی طرز تهیه انواع دسر با هندوانه هستید و از درست کردن انواع دسر و آبمیوه های خانگی لذت می برید، بهتر است اسموتی هندوانه را امتحان کنید.

انواع اسموتی که می توان با هندوانه درست کرد، بسیار متنوع اند و از مواد مختلفی در آن ها می توان استفاده کرد. اسموتی هندوانه با ماست، اسموتی هندوانه با بستنی و موز، اسموتی هندوانه و توت فرنگی اسموتی هندوانه و پرتقال، اسموتی هندوانه و کیوی تنها بخشی از رسپی های مجذوب کننده هندوانه ای است. برای مثال می توانید را امتحان کنید.

برای درست کردن انواع اسموتی با هندوانه معمولاً از هندوانه یخ زده استفاده می گردد و از همین رو این اسموتی بافت غلیظ و یخی بسیار مجذوب کنندهی دارد. برای مطالعه طریقه درست کردن اسموتی هندوانه کافی شاپی با طعم های مختلف و به 8 روش متفاوت می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

5- ژله هندوانه قالبی

در طرز تهیه انواع دسر با هندوانه معمولاً ژله هندوانه هواداران زیادی دارد. این دسر با هندوانه به خصوص برای گزینه فوق العاده ای است و جلوه ای بی نظیر به سفره های یلدایی می بخشد.

برای درست کردن ژله هندوانه با شیر باید ابتدا لایه های ژله را درست کنید و بین آن ها لایه پاناکوتا را قرار دهید. بعد از آماده کردن هر بخش، احتیاج به مدت زمانی است که لایه ها فرم بگیرند و ببندند. پس مدت زمان انتظار برای درست کردن ژله هندوانه زیاد است و به حدود 8 ساعت می رسد. اما نتیجه نهایی بسیار مجذوب کننده و دوست داشتنی خواهد بود.

برای این کار باید در اولین مرحله از طرز تهیه ژله با هندوانه 2 بسته ژله توت فرنگی را در یک کاسه پیرکس بریزید. 2 و 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار آب داغ به آن اضافه کنید. سپس کاسه را بالای بخار کتری بگیرید و به خوب هم بزنید تا ژله کاملاً در آب حل گردد.

می توانید برای حل شدن بهتر، پودر ژله را برای 1 تا 2 دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه ژله هندوانه قالبی شب یلدا می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

6- چیز کیک هندوانه

در طرز تهیه انواع دسر با هندوانه، چیز کیک هندوانه همواره در دسته محبوب ترین دسرها واقع شده است. اگر در پی دسرهای خوشمزه و زیبا با هندوانه هستید، پیشنهاد ما درست کردن چیز کیک هندوانه خانگی است. این دسر مجذوب کننده هم برای شب یلدا و هم دیگر فصول سال برای پذیرایی از مهمان ها گزینه بی نظیری است.

به منظور تهیه چیز کیک یخچالی با پایه بیسکویت هیچ احتیاجی به فر نیست و دسر شما بسیار سریع و راحت آماده می گردد. برای درست کردن این چیز کیک یلدایی به شکل هندوانه کافی است بعد از آماده کردن مواد در هر مرحله، اجازه دهید مواد خودشان را بگیرند. هر بار که یک لایه مواد اضافه کردید، قالب را در یخچال بگذارید. بعد از این که هر لایه خودش را گرفت، لایه بعد را اضافه کنید.

برای خواندن طریقه درست کردن چیز کیک هندوانه خانگی به دو روش مختلف می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

7- پودینگ هندوانه

مدت زمان آماده سازی: 5 دقیقه

مدت زمان پخت: 10 دقیقه

پودینگ هندوانه یکی از خوشمزه ترین انواع دسر هندوانه با نشاسته است که شما می توانید در خانه درست کنید. این دسر بسیار سریع و راحت آماده می گردد. در ادامه می توانید با طرز تهیه دسر پودینگ هندوانه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه پودینگ هندوانه

  • آب هندوانه تازه: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 50 گرم
  • نشاسته ذرت: 40 گرم
  • گلاب: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • هل: به اندازه لازم

طرز تهیه پودینگ هندوانه

برای درست کردن پودینگ هندوانه ابتدا باید شکر و نشاسته را با هم ترکیب کنید. سپس آب هندوانه را به آرامی به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و در یک قابلمه بریزید. شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید. اجازه دهید مواد به آرامی بجوشد تا غلظت آن شبیه به گردد.

در پایان گلاب و پودر هل را اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید. مواد دسر را در ظرف مورد نظرتان بریزید و برای حدود 5 ساعت در یخچال بگذارید تا آماده شوند. برای تزیین این دسر هندوانه خوشمزه می توانید از خامه و پودر پسته بهره ببرید.

8- دسر هندوانه با بستنی

دسر بستنی با هندوانه یکی از محبوب ترین انواع دسر با هندوانه است. ترکیب بستنی با آب هندوانه و ژلاتین آنقدر لذیذ می گردد که با چشیدن طعم این دسر قطعاً عاشق آن خواهید شد. این دسر ظاهر مجذوب کنندهی دارد و از همین رو برای پذیرایی از مهمان ها نیز بسیار مناسب است. در ادامه می توانید با طرز تهیه دسر بستنی هندوانه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه دسر هندوانه با بستنی

  • آب هندوانه تازه: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر ژلاتین: 3/5 قاشق غذاخوری
  • آب سرد: 3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بستنی لیوانی: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • خامه صبحانه: نصف یک پاکت

طرز تهیه دسر هندوانه با بستنی

برای درست کردن دسر هندوانه با بستنی باید ابتدا پودر ژلاتین را با آب سرد ترکیب کنید. سپس آن را روی بخار کتری قرار دهید تا کاملاً در آب حل گردد. سپس پوست و دانه های هندوانه را جدا کنید و آن را در مخلوط کن بریزید تا میکس گردد. سپس بستنی، شکر و خامه را به مخلوط کن اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

در پایان ژلاتین حل شده را در آب را نیز در مخلوط کن بریزید و مواد را دوباره میکس کنید. بعد از این که مواد دسر کاملاً مخلوط شدند، آن ها را در ظرف مناسب بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

سوالات متداول

در طرز تهیه انواع دسر با هندوانه از چه ترکیباتی استفاده می گردد؟

برای درست کردن نوشیدنی و دسر با هندوانه گزینه های زیادی پیش روی شما وجود دارد. شما می توانید برای تهیه انواع دسر با هندوانه از شیر، میوه های مختلف، ژلاتین و عرقیات گیاهی مختلف بهره ببرید و یا یک با استفاده از هندوانه یک چیز کیک یخچالی مجذوب کننده با ترکیب بیسکویت و خامه و پنیر آماده کنید.

با هندوانه چی درست کنم؟

اگر در پی دسرهای خوشمزه و زیبا با هندوانه هستید، بهتر است اسموتی هندوانه، ژله، چیز کیک، سوربه، فالوده و بستنی هندوانه را امتحان کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 1283

به "8 طرز تهیه دسر با هندوانه مجلسی و خوشمزه به روش ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 طرز تهیه دسر با هندوانه مجلسی و خوشمزه به روش ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید