اظهارات رئیس جمهور ایالت بایرن آلمان درباره واکسن اسپوتنیک وی خبرنگاران

به گزارش مجله حیات، مارکوس سودر وزیر، رئیس جمهور ایالت بایرن آلمان به رغم مقاومت اولیه کشور های اروپایی با واکسن روسی کرونا در مصاحبه با روزنامه آلمانی گفت: این ایالت ممکن است واکسن اسپوتنیک وی را فراوری کند.

اظهارات رئیس جمهور ایالت بایرن آلمان درباره واکسن اسپوتنیک وی خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، این مقام آلمانی در مصاحبه با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ (FAZ) ضمن بیان این مطلب گفت ما باید به طور کلی آزادانه تر فکر کنیم. این بدان معناست که به زودی به واکسن اسپوتنیک وی در صورت مطابقت آن با شروط لازم مجوز دهیم.

وزارت بهداشت ایالت بایرن آلمان نیز روز آدینه گفت که شرکت داروسازی آر فارم روسیه که واکسن اسپوتنیک وی را فراوری می نماید 30 میلیون یورو برای توسعه تاسیسات فراوری این واکسن در شهر ایلرتیسن ایالت بایرن اختصاص داده است.

واکسن اسپوتنیک وی در 53 کشور، شامل بیش از یک میلیارد و 400 میلیون نفر مجوز استفاده گرفته است.

فوریه گذشته مجله معتبر پزشکی لانست گزارش داد این واکسن 91.6 درصد در برابر کرونا موثر است.

موسسه تحقیقاتی اپیدمولوژی و میکروبایولوژی گامالیا واکسن اسپوتنیک وی را فراوری نموده و این اولین واکسن جهانی روسیه است که رسما برای مقابله با کووید-19 تایید شده است.

پیشتر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که جایگاهش به دلیل نحوه مدیریت ویروس کرونا واکنش هایی را برانگیخته است در خصوص واکسن اسپوتنیک وی گفته بود، من فکر می کنم که بعد از ثبت این واکسن باید در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار بگیرد.

گفتنتی است آنگلا مرکل در جمع خبرنگاران گفت هنوز تعیین نیست که اتحادیه اروپا این واکسن روسی را خریداری خواهد نمود یا نه،، اما اگر کمیسیون اروپا تصمیم به این کار نگیرد، آلمان ممکن است واکسن روسی را به تنهایی سفارش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 718

به "اظهارات رئیس جمهور ایالت بایرن آلمان درباره واکسن اسپوتنیک وی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات رئیس جمهور ایالت بایرن آلمان درباره واکسن اسپوتنیک وی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید