توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی در ایام کرونا اولویت اول شورای شهر تهران ، انتظار شهروندان هنوز محقق نشده است

به گزارش مجله حیات، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سال آخر فعالیت شورای شهر پنجم گفت: سال جاری، سال میوه چینی از دستاوردها و مصوبات شوراست.

توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی در ایام کرونا اولویت اول شورای شهر تهران ، انتظار شهروندان هنوز محقق نشده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در دویست وهجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که یکسال تا انتخابات شورای ششم باقی مانده است و به عبارتی دیگر در سال پایانی دوره پنجم شورا قرار داریم، اضافه نمود: سال جاری، سال میوه چینی از دستاوردها و مصوبات شورا است و این زمانی است که باید از اقدامات این دوره نتیجه گیری گردد و شهروندان، دستاوردهای خود را مشاهده نمایند.

وی اظهار کرد: مشکلاتی در این دوره در فرایند توسعه شهر ایجاد شد که تغییرات مکرر در مدیریت شهری و شرایط سخت مالی کشور از مهم ترین آنها محسوب می شد. ضمن اینکه انتظارات عمومی از اقدامات توسعه ای و زیرساختی در این دوره هنوز محقق نشده است و به همین دلیل برنامه اولویت محور تحقق پذیر از سوی شورا مطرح شد که با استقبال حناچی و همکاران ایشان روبرو شد.

هاشمی ادامه داد: در سال به جامانده به نظر می رسد که فرصت و منابع برای اجرای همه طرح ها وجود نداشته باشد اما اگر شهرداری بتواند در چند حوزه کلیدی پیروز عمل کند، می تواند به نوعی نماد دستاوردهای این دوره از منظر افکار عمومی تلقی گردد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به وسیله تامین اتوبوس و واگن مترو که بتواند با افزایش تقاضای سفر در ابتدای سال تحصیلی، از ازدحام و شرایط ناایمن برای گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند، در اولویت اول قرار گرفته است. اولویت دیگر، فعالیت مجدد در حوزه ساخت مترو است که با توجه به رکودی سه ساله در ساخت مسیرهای جدید مترو، عملیات احداث خطوط 8 تا 11 به سرعت شروع گردد. چراکه در حال حاضر سه دستگاه tbm که هرکدام 20 میلیون یورور ارزش دارند، بیکار مانده اند.

او افزود: در حوزه پسماند ومحیط زیست هم ضروری است تا اجرای طرح جامع پسماند شروع گردد و شرایط غیربهداشتی جمع آوری ودفن زباله و معضل فعالیت مافیای زباله و بچه ها کار ساماندهی گردد.

هاشمی اضافه نمود: شهرداری تهران تا مهرماه فرصت کافی دارد که نسبت به توسعه حمل و نقل اقدام کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در حوزه نوسازی بافت های فرسوده و مسکونی باید بارگذاری در اطراف کریدورهای پرظرفیت حمل ونقل عمومی صورت گرفته و ارائه خدمات به شهروندان تسهیل گردد. همچنین باید ترافیک و استفاده از خودروهای شخصی کاهش یابد و منابع برای توسعه سیستم حمل ونقل عمومی تامین گردد و نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار هم در این مناطق تسریع و شتاب گیرد.

وی اضافه نمود: البته طبیعی است که بروکراسی حاکم بر شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط نظیر سیستم بانکی، شورای عالی شهرسازی و وزارتخانه های مرتبط ممکن است در برابر ایجاد شتاب درتحقق اولویت ها، مقاومت نمایند اما هنر وجسارت مدیران باید به اندازه ای باشد که با ریسک پذیری و اراده جدی، حداقل در اولویت ها فعالیت مدیریت شهری را شتاب ببخشند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح بوستان ارتش، گفت: از شهردار تهران و همچنین ارتش جمهوری اسلامی و همچنین کوشش اعضای شورای شهر برای در دسترس مردم قرار دریافت پادگان 06 که دیروز افتتاح شد، قدردانی می کنم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 216

به "توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی در ایام کرونا اولویت اول شورای شهر تهران ، انتظار شهروندان هنوز محقق نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی در ایام کرونا اولویت اول شورای شهر تهران ، انتظار شهروندان هنوز محقق نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید