خبرنگاران 916 روستای خراسان جنوبی واجد شرایط تشکیل شورا است

به گزارش مجله حیات، بیرجند - خبرنگاران - رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر از فردا (دوشنبه) آغاز می شود و از مجموع 916 روستای واجد شرایط فعالیت شورا، در 27 روستای استان شوراهای پنج نفره و در 889 روستا نیز شوراهای سه نفره تشکیل خواهد شد.

خبرنگاران 916 روستای خراسان جنوبی واجد شرایط تشکیل شورا است

ناصر خوش خبر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: داوطلبان حضور در عرصه رقابت انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر می توانند از فردا دوشنبه (16 فروردین) به مدت هفت روز برای نام نویسی اقدام کنند.

وی اضافه نمود: براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، ثبت نام داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری از ساعت هشت صبح فردا آغاز می شود و به مدت هفت روز تا ساعت 18 روز یکشنبه (22 فروردین) ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی درباره روش های ثبت نام داوطلبان گفت: چهار روش برای ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری ها است.

وی اضافه نمود: اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت سرانجام خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس 4 × 3 جدید، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا همچنین رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر و اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده 32 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله مدارکی است که افراد متقاضی برای ثبت نام باید به همراه داشته باشند.

خوش خبر گفت: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا 200 خانوار الزامی است و افراد متقاضی حضور در شورای روستاهای بالای 200 خانوار باید اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم خود را نیز در زمان ثبت نام به همراه داشته باشند.

وی درخصوص شرایط ثبت نام متقاضیان اعلام نمود: افراد متقاضی حضور در رقابت شوراها ضمن داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، باید حداقل 25 سال تمام سن داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اضافه نمود: افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی در شورا را دارند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و سلامت روانی (حسب مورد با گواهی پزشکی قانونی) از شرایط ثبت نام است گفت: اعضای شوراها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار کنند چرا که تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد بود.

خوش خبر ادامه داد: در دوره پنجم شوراهای اسلامی تعداد چهار هزار و 995 نفر برای رقابت در انتخابات شرکت کردند.

وی گفت: با توجه به افزایش آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر که قبل از سال نو انجام شد، امیدواریم از انتخابات شوراهای روستا و عشایر نیز استقبال شود و نخبگان و علاقه مندان به رفع مسائل روستاها، به میدان بیایند تا شوراها در همه مناطق استان شکل بگیرد و گام های ارزنده ای برای رفع مسایل و مسائل برداشته شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: افرادی که قصد داوطلبی در انتخابات شوراهای روستا و عشایر را دارند، ثبت نام را به روزهای سرانجامی موکول نکنند تا همکاران ما در بخشداری ها در فرصت زمانی مناسب بتوانند کار نام نویسی را انجام دهند.

ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه 20 اسفند سال گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد و به مدت یک هفته تا ساعت 24 روز 26 اسفند ماه ادامه داشت که 600 نفر در این استان ثبت نام کردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در 11 شهرستان خراسان جنوبی برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 742

به "خبرنگاران 916 روستای خراسان جنوبی واجد شرایط تشکیل شورا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 916 روستای خراسان جنوبی واجد شرایط تشکیل شورا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید