طرز تهیه کله جوش خوشمزه و عالی

به گزارش مجله حیات، کله جوش یکی از غذا های محلی و سنتی ایرانی است که متعلق به شهر اصفهان و به طور عمده در شهر های خراسان و یزد به سبک و سیاق مختلف طبخ می شود. این غذا را با نام های کالا جوش، دوغ گرمه، قروتی، کال جوش، کشک جوش می شناسند.

طرز تهیه کله جوش خوشمزه و عالی

به گزارش خبرنگاران به نقل ازکتاب کاله

مواد لازم:

کشک ساییده شده دو پیمانه

پیاز متوسط دو عدد

نعنا خشک یک قاشق غذاخوری

گردویک دوم پیمانه

زردچوبه

نمک

مرحله اول

پیاز ها را خرد کنید و با مقدار کمی روغن تفت دهید تا تغییر رنگ دهد سپس مقداری نعناع خشک، زردچوبه، مغز گردو اضافه کرده و کمی تفت دهید. اگر دوست دارید می توانید در این مرحله مقدار کمی سیر خرد شده اضافه کنید تا طعم غذا بهتر شود هم چنین گردوها را نیز با چاقو خرد کنید تا زیر دندان بیایند.

مرحله دوم

دو پیمانه آب اضافه کرده و منتظر بمانید تا آب به جوش آید تا بلافاصله کشک را اضافه کنید. قبل از جوش خوردن، کله جوش را از روی حرارت بردارید. بهتر است از کشک های محلی و بدون افزودنی به جای کشک های صنعتی استفاده کنید تا غذای شما اصالت خود را حفظ کند.

مرحله سوم

اگر کشکی که استفاده می کنید، به اندازه کافی نمک ندارد از مقداری نمک استفاده کنید. کله جوش آماده است آن را در کاسه مناسب به همراه نان سنگگ یا نان خشک محلی و سبزی خوردن تازه سرو کنید.

جالب است بدانید در بعضی از شهر ها یک بشقاب بادمجان سرخ شده کنار این غذا سرو می شود و حتی در بعضی از شهر ها بادمجان را درون کله جوش در حال پخت می ریزند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: hayatmag.ir شناسه مطلب: 541

به "طرز تهیه کله جوش خوشمزه و عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کله جوش خوشمزه و عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید